Modificari instalatie electrica auto


Autoturismele produse pana prin anii '80 nu aveau prevazuta "avaria".. asa ca cea mai simpla metoda este prezentata mai jos, ea consta in montarea unui intrerupator dublu, care face legatura (in caz ca este apasat) intre becurile de semnalizare de pe stanga si dreapta

..alta varianta este aceea in care se utilizeaza 2 diode (minim 6A) si un intrerupator simplu...

Alarmele auto au prevazut un fir care se conecteaza la becurile de pozitie, dar acestea nu sunt vizibile pe timp de zi, de aceea am facut o mica modificare, care consta in montarea a 2 diode 1N4007, care asigura si izolarea celor doua circuite (semnalizare fata de alarma). Desi diodele 1N4007 sunt de 1A ele rezista la socul de curent care apare la activarea si dezactivarea alarmei.

Alternatoarele masinilor straine folosesc relee regulatoare de tensiune care pe langa faptul ca sunt capsulate, necesita prezenta unui bec de 2W/12V deoarece prin el, la pornire, se asigura asigura un curent de "amorsare".... de aceea el se aprinde scurt timp la pornirea masinii si apoi ramane stins, dar daca este vreo defectiune si tensiunea la bornele alternatorului nu este in limite el se aprinde semnaland o defectiune... daca acest bec nu functioneaza... nici alternatorul nu debiteaza curent, de acea este indicat sa se monteze un rezistor de 470 ohm/1W (in paralel cu becul "idiot") care asigura trecerea unui curent, indiferent daca becul este defect sau nu.

Releele regulatoare de tensiune romanesti functioneaza foarte bine cu alternatoarele straine, care au o punte secundara de curent mai mic, becul va avea aceeeasi functie. In cazul extrem, un releu integrat poate functiona cu alternatoare cu punte redresoare simpla (ca cele romanesti), legand direct D+ de la regulator la plusul alternatorului (plusul bateriei), iar becul se elimina.

Autoturismele Skoda 120 (banuiesc ca si altele) au racirea radiatorului cu ventilator antrenat de un motor electric, care este cuplat la depasirea unei anumite temperaturi.

Prima problema este ca se defecteaza termocontactul datorita curentului mare care trece prin el, de accea am modificat alimentarea motorului printr-un releu, astfel este protejat termocontactul.

Daca termocontactul se decalibreaza si nu actioneaza la 80-85 grade Celsius, atunci este indicata schimbarea lui sau/si montarea unui intrerupator care sa sunteze termocontactul, astfel se alimenteaza motorul dupa indicatia termometrului.

Daca se doreste ca ventilatorul sa functioneze si dupa oprirea masinii si scoterea contactului, se vor lega direct pe bara de 12V a bateriei, dar ATENTIE nu uitati actionat intrerupatorul...

Cuplarea unei alarme cu modulul original de inchidere centralizata a masinii... creeaza destule probleme... de exemplu, alarma Eaglemaster CL-5100T cu modulul de inchidere centralizata de pe un Cielo...astfel incat sa functioneze si inchiderea de pe modulul original si cea a alarmei... da' nu ma intrebati de ce :))))) ...bun... se face conexiunea conform schemei indicate de producator si.. cuplare/decuplare cu intarziere, fara forta necesara actionarii parghiei.. dupa studiere scheme interne la alarma si la modulul de inchidere centralizata se ajunge la alta schema...

Intoarcere la pagina principala eServiceInfo.com top 100 of electronics sites - service manuals, data sheets etc.